LES MUSICIANS DU LOUVRE-Grenoble

Prom 22: Les Musiciens du Louvre

    • Continuing our Shakespeare theme, Marc Minkowski opens this all-French Prom with Fauré's suite from his incidental music to a 19th-century adaptation of the Bard's love-and-money comedy The Merchant of Venice. Love in many forms features in the poems by Théophile Gautier which Berlioz had earlier set in Les nuits d'été, his groundbreaking orchestral song-cycle. A decade before Bizet created a storm with Carmen, he captured the colour of the Provençal town of Arles in his incidental music to Daudet's play – from which we hear a rare, extended selection.

Interval

Bis

BBC Promsでのミンコフスキ/オッターによる公演の生放送ですが、ラジオは音声不良で《アルルの女》終盤とアンコールしかまともな音で聴けずがっくり。ということで3日の再放送が、他局でのより高音質の放送局での放送を待つことに。なぜだかミンコの公演には怪現象やトラブルが起きやすい。誰かに恨まれてるのか...。
仕方ないので、というかもともと《夏の夜》は10月にフランスの地方でジャン=ポール・フシェクールサロメ・アレールが歌う公演の方(本拠地グルノーブルではフェリシティ・ロットだけど、そんなに追っかけできないし、その時期はサシャ・ギトリの特集がパリであるので地方になるべく行きたくないし!...)で聴こうと思っていたので、別にオッターで聴けなくても問題はないんですが...。BBCはTVでも収録しているみたいですが、この前の2年前のPROMSをNHKが放映したように、いつでもいいから放映される日が来ればいいけど...(でもあの《ヴァルキューレ》の映像は恐いものがあったけど)。てなわけで、最近DGが録音を拒んでる傾向があるので新譜が増えませんが、《夏の夜》を録音するなら一人で歌わせるのでなく、ガーディナー録音みたいにロット、オッター、フシェクール、アレールなど何人かでやってくれればいいだけど....(ジャンスとかも加えて)。